رفتن به محتوای اصلی

دیدار مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی با رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان

1401/04/02

جواد بیرامزاده، مسئول سازمان بسیج رسانه استان با دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی دیدار و گفت و گو کرد.

جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، در بازدید مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی از ایکنا، گفت: معیار ارزش گذاری ما، تولید محتوای مناسب است که امروزه در فضای مجازی شدیداً با قحطی تولید محتوای روبرو هستیم که در مقابل آنها نمی‌توانیم کاری کرده و انعکاس دهیم و تولید محتوا نیاز به وقت دارد.

وی خدمت گزاری هرچه بیشتر به حوزه‌ رسانه از جمله مواردی است توجه بیشتری به این موضوع داریم چراکه رسانه خط مقدم ما است و قاعدتاً برای خدمتگزاری باید در آماده باش کامل باشیم که خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در آماده‌باش هستند.

محسنی ادامه داد: ساختار دانشجویی خبرگزاری ایسنا و ایکنا سبب پویایی آن شده است و همه ساله دانشجویان ما در جشنواره‌های مختلف مقام می‌آورند که اسفندماه گذشته، ایکنای آذربایجان شرقی در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده بود.

بسیج رسانه و ایکنا

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: در زمینه‌ خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا موفق عمل کرده‌ایم و از این تجربه استفاده می‌کنیم تا در حوزه‌های دیگر نیز خود را نشان دهیم اما در حوزه‌ فرهنگی که بخشی از آن فضای مجازی و رسانه است، خلأ بسیاری وجود دارد که به راحتی رفع نمی‌شود؛ لذا تاکید داریم که با تمام توان ورود کنیم و اخبار امیدبخش را انعکاس دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بازنشر کورکورانه اخبار نتایج نامناسبی دارد؛ لذا در کنار آن نشست تخصصی با نخبگان دانشگاهی و افرادی که سخنی برای گفتن دارند، انجام می‌دهیم.

بسیج رسانه و ایکنا

محسنی گفت: باید دست به دست هم دهیم و هم افزایی کنیم که از این امر استقبال می‌کنیم چراکه ما باید زبان گویای مردم باشیم و تمامی کمی و کاستی‌ها را برطرف کنیم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید همگرایی در میان اصحاب رسانه ایجاد کنیم و تا جایی که در توان داریم در خدمت شما هستیم و در خصوص آموزش‌ها و کارگاه‌های تخصصی هم پای کار هستیم.

جواد بیرام زاده، مسئول سازمان بسیج رسانه آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: کارهای جزیره‌ای آفت بزرگ استان ما شده است و بهتر است همه باهم کار کنیم و همکاری داشته باشیم چراکه موفقیت بسیج رسانه در جشنواره ابوذر به این دلیل است که نگاه فراجناحی داریم و ما همه را بسیجی می‌دانیم.

بسیج رسانه و ایکنا

وی ادامه داد: آمادگی همکاری با جهاددانشگاهی استان در سایر زمینه‌ها را هم داریم و در این زمینه تفاهم نامه همکاری امضا شود تا کارها پیش رود.

بیرام زاده، خاطرنشان کرد: بسیج رسانه در خدمت جهاددانشگاهی است و امیدواریم که بتوانیم در بحث مسائل فرهنگی کارهای خوبی را انجام دهیم.

مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی، در خاتمه اظهار کرد: در کارگروه مطالبه‌گری بسیج رسانه نیز سعی داریم که همه باهم باشیم و ایرادات را رفع کنیم چراکه بسیج رسانه تمام قد در اختیار رسانه‌های استان است.

احد حاجی بلند، معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: باید محتواهای فاخری در استان ما تولید شود اما علیرغم قابلیت‌های فراوان، تولید محتوای کمتری داریم.

وی ادامه داد: هم افزایی رسانه‌ها در استان ما کمتر شده است و ساختارهای موجود این وظیفه را به خوبی بر جای نمی‌آوردند و بسیج رسانه این خلأ را پر کرده است و ما هم در این زمینه همکاری می‌کنیم.